Arresleetocht 2011

Voor 10e keer sfeervolle winterse tocht in Heesch

Arrensleeëntocht op Tweede Kerstdag

Heesch- Hoefgetrappel en klingelende belletjes klonken er dit jaar op 2e kerstdag (zondag 26 december) in de stille straten van Heesch . Ver van te voren kondigt de arrensleeentocht zijn komst al aan.

Nu in 2011 is de deelname behoorlijk uitgegroeid en komen de rijders vanuit geheel Bernheze en daarbuiten. Er waren dit jaar 20 arresleeën te zien zijn, met een bemanning van ongeveer drie personen (De meeste geheel in kerstsfeer gekleed) komt het aantal persoonlijke deelnemers al gauw uit op tachtig. Allerlei soorten paarden van shetlander tot belgisch trekpaard werden ingespannen om deze arresleeën trekken. Er werd dit jaar door veel mensen gekeken naar de arrensleetocht.
Die aangekondigt werd door de sponsorwagen met muziek. Zo stonden veel mensen langs de weg te kijken. Het was er dit jaar ook weer voor om zonder jas buiten te staan. De motregen die er smorgens was, is na de start snel weggegaan en gaf een mooie droge dag.

Startpunt van de tocht was bij Stal de Flierefluiter aan de Wijststraat in Heesch, Vanaf 11.00 uur vertrok de stout richting het centrum van Heesch waar we een korte stop gehouden hebben bij de Kerk. Vanaf daar gingen we naar Sporthal ’t Vijfeijken waar we rond 13.00 uur de grote stop was. Nadat alle ‘Kerst’menners met hun Kerstmannen hadden genoten van de lunch gingen ze terug naar de Wijst in Heesch.

Tevens willen we al de sponsors bedanken voor hun bijdrage.

Voor fotos van deze tocht kijk hieronder.